Et godt webhotel kan ses på bundlinjen

Valg af et godt webhotel kan ses direkte på bundlinjen via gladere og flere trofaste kunder. Der er intet som et langsomt og ustabilt webhotel, som kan skræmme kunderne langt væk fra firmaet.

 

I dag er konkurrencen online så hård, at der bare ikke er plads til langsomme, dårlige og ustabile hjemmesider. Så vælger brugerne fluks at hoppe over på en bedre hjemmeside, og køber deres varer der gang på gang.

Ved at vælge en god dansk udbyder af webhoteller, kan du undgå at dette sker for dig. Retter dit firma sig mod det danske marked, er det geografisk en fordel at dit webhotel er placeret i Danmark. Dette giver nemlig en højere hastighed, da den fysiske afstand ikke er så stor, som hvis serveren stod et sted i Asien.

 

Gode danske webhoteller er ligeledes efterhånden rigtigt billige, så der er faktisk ingen grunde til ikke at vælge en dansk udbyder. Det danske samfund er stabilt og har ikke strømnedbrud, som mange andre steder, hvilket også er meget vigtigt.

 

Det er nemlig katastrofalt for dit firma, hvis du mister dine data eller hvis dine hjemmesider ikke er tilgængelige. Du mister data og kunder hver gang, hvilket i sidste ende koster penge for firmaet.

 

 

Google straffer de dårlige webhoteller

 

I dag bruger stort set alle Google, når man skal finde oplysninger på nettet. Dette gælder i høj grad også, når kunderne skal finde produkter at købe.

 

Google har efterhånden en meget avanceret algoritme, som bestemmer hvilke sider, som skal vises øverst i Google. Hele denne proces kaldes søgemaskineoptimering eller bare seo. Der er enorme penge at tjene, hvis ens firma besidder de øverste pladser i Google. Hvorimod der ikke er mange penge at tjene, hvis dit firma er omme på side 2-3.

 

Valget af webhotel er en meget vigtig faktor i denne sammenhæng med seo. Google belønner nemlig hurtige og stabile hjemmesider, da de gør Googles brugere glade. Dette for folk til at blive ved med at bruge Google som søgemaskine, hvilket er det Google ønsker.

 

Har du derimod en dårlig udbyder af webhotel, vil Google straffe dette. Langsomme og ustabile hjemmesider gør nemlig brugerne utilfredse, hvilket Google for alt i verden vil undgå. Det er derfor en rigtig god investering at vælge en god udbyder fra starten. Vælg en kendt dansk udbyder og du er i ret sikre hænder.